Wyczynowa jazda po torze? Mam to już za sobą!

Zawsze marzyłem o przygodzie na torze i chociaż jeździłem ze swoimi maszynami na specjalistyczny tor motocyklowy, nigdy nie miałem okazji do naprawdę wysokich prędkości i odkręcenia manetki – nie miałam również odpowiedniego sprzętu, który by mi na to pozwolił.

 

Nadszedł jednak dzień, w którym moje marzenie się spełniło i spróbowałem swoich sił na prawdziwych slickach! Jakie to były opony? Otóż model, na którym miałem okazję pośmigać to profesjonalny Dunlop KR108 i mogę śmiało powiedzieć, że było to niezapomniane doznanie!

 

Z pewnością domyślacie się, że musiałem wrócić do domu i sprawdzić wszystko co się da na temat tym gum i nie spodziewałem się, że miałem okazję jeździć na gumach zawodowych, które wykorzystywane są w czasie zawodów – to jest ten typ, który nie posiada już homologacji na jazdę po drogach publicznych. System NTEC, który jest bardzo innowacyjne, spisuje się niesamowicie dobrze, ponieważ maszyna jest praktycznie przyklejona do toru i nie chce się od niego oderwać. Opony można kupić w różnych stopniach twardości, a jej konstrukcja jest zaprojektowana w taki sposób, że środek opony jest twardszy, co daje nam maksymalizację osiągów na prostej, natomiast boczne części, są o wiele miększe, więc podczas składania się na zakrętach, otrzymujemy lepszą przyczepność!

 

Patrząc na te opony motocyklowe, mam wrażenie, że za chwilę się na nich wywrócę. Prawda jest jednak zupełnie inna, ponieważ gdy już ruszymy i je rozgrzejemy, to jesteśmy przyklejeni do drogi i naprawdę ciężko jest zaliczyć porządną glebę! Gdybym był młodszy, sam bym zastanowił się nad swoją karierą!